La Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, ha concedit a l’Ajuntament una ajuda per a la digitalització dels arxius municipals. En total es tracta de 4.436€ que permetran continuar amb les tasques de conservació dels documents històrics de Vinaròs.
L’alcaldessa, Maria Dolores Miralles, ha detallat que “amb aquesta ajuda millorarem la preservació dels documents de l’Arxiu Municipal, al mateix temps que amb la seua digitalització també facilitaren la seua consulta”. En aquest sentit, assenyalava que des de la Regidoria de Cultura cada any es dediquen importants esforços en la conservació de l’Arxiu Municipal, ja siga destinant fons propis o amb ajudes de les administracions superiors.
Segons assenyalava durant aquest any 2025 l’Ajuntament ha digitalitzat un total de 13.770 pàgines de documentació històrica corresponents a diversos registres del padró municipal d'habitants del segle XIX, completant així els padrons de veïns del segle XIX que no van ser digitalitzats per la Fundació Family Search en 2014.
Així mateix, també s’han digitalitzat els llibres d'Ordres, bàndols, cèdules i acords des de 1720 fins a 1799; els Reglaments de les barques per a la pesca del Bou i per a la venda de peix (1790); i els Llibres d'Actes del Consell, ordres, acords i resolucions datats entre 1811 i 1821.